Platforma
Windows, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3
Data wydania
16 listopada 2004
Producent
Valve
Wydawca
Valve
TWOJEPC.PL
100
MIASTOGIER.PL
100
GRY-ONLINE.PL
95
98
Arcydzieło
Sprawdź ceny

ROK 1998. Gra HALF-LIFE, łącząca w sobie dynamiczną akcję i niezwykle wciągającą fabułę, wywołuje niesamowite zamieszanie na rynku. Debiut firmy Valve zdobywa ponad 50 tytułów „gry roku”, a przez magazyn PC Gamer zostaje ogłoszony najlepszą grą komputerową wszech czasów. Na całym świecie sprzedano ponad osiem milionów egzemplarzy.

DZIŚ. Half-Life 2 to zupełnie nowy wymiar trzymającej w napięciu, wymagającej i emocjonującej części pierwszej. Kontynuacja oferuje przerażający poziom realizmu i interaktywności z otoczeniem. Otwiera drzwi do świata, w którym obecność gracza ma wpływ na otoczenie, poczynając od środowiska opartego na modelu fizyki, po zachowania, a nawet emocje zarówno przyjaciół, jak i wrogów.

Gracz ponownie wciela się w postać Gordona Freemana powracającego na Ziemię, którą opanowała obca rasa. Najeźdźcy drążą planetę i ograbiają ją z naturalnych surowców, dziesiątkując przy tym populację. Freeman musi uratować świat przed złem, które wyzwolił jeszcze w Black Mesa. Liczy na niego wiele osób.

Wciągająca rozgrywka w czasie rzeczywistym jest możliwa dzięki technologii Source®. Silnik Source umożliwił wprowadzenie wielu zmian:

  • Postacie: Zaawansowany system animacji twarzy pozwolił na osiągnięcie niezwykle realistycznych modeli postaci. Dzięki odwzorowaniu zachowania 40 mięśni twarzy postacie mogą wyrażać swoje emocje i płynnie reagować na zachowanie gracza.
  • Model fizyki: Wszystkie modele, począwszy od kropli wody, a skończywszy na 2-tonowych ciężarówkach, reagują zgodnie z oczekiwaniami i prawami fizyki (dotyczy to takich zjawisk, jak masa, tarcie czy grawitacja).
  • Grafika: Technologia renderingu Source, podobna do wykorzystanej przez firmę Pixar w takich filmach, jak „Toy Story®” oraz „Potwory i spółka®”, umożliwiła stworzenie pięknego i realistycznego środowiska gry.
  • SI: Zarówno przyjaciele, jak i wrogowie nie szarżują na oślep. W odpowiedni sposób reagują na zagrożenia, pokonują trudny teren i korzystają z wszelkiego dostępnego uzbrojenia.