Shadow of the Tomb Raider

Platforma
PlayStation 4, Windows, Xbox One
Data wydania
14 września 2018
Producent
Eidos-Montreal
Wydawca
Square Enix Europe
BENCHMARK.PL
94
PLAYTEST.PL
86
GRY-ONLINE.PL
85
PPE.PL
80
KOMPUTERSWIAT.PL
80
GRAM.PL
80
84
Solidna

Shadow of the Tomb Raider to kolejna odsłona przygód pięknej pani archeolog. Tym razem Lara Croft udaje się w podróż do Ameryki Łacińskiej, gdzie czekają na nią nowe wyzwania. Musi odkryć tajemnice zakonu Trójcy i badań prowadzonych przez jej ojca.

Shadow of the Tomb Raider dzieje się po wydarzeniach przedstawionych po Rise of the Tomb Raider. Młodziutka jeszcze Lara jest nieco poważniejsza i bardziej doświadczona. Choć wciąż mamy tu ogrom walki z nieprzyjacielem, gra, w odróżnieniu od poprzedniczki, stawia bardziej na elementy eksploracji.

Shadow of the Tomb Raider to już trzecia odsłona nowego, bestsellerowego cyklu od Square Enix, zapoczątkowanego przez Tomb Raider (2013) i kontynuowanego w Rise of the Tomb Raider. Lara Croft ponownie zmierzy się ze złowieszczą Trójcą, poszukującą najpotężniejszych artefaktów, by wykorzystać je do własnych celów.

W Rise of the Tomb Raider poznamy dalsze losy Lary i zwieńczenie jej mentalnej przemiany z młodej, niedoświadczonej fascynatki archeologii w prawdziwego poszukiwacza przygód. Historia jest tu bardziej mroczna, atmosfera cięższa, natomiast nacisk został położony na lęki i obawy Lary, próbę zmierzenia się z niepoznanymi, fascynującymi zjawiskami, na jakie natrafia podczas swojej podróży.

Akcja gry osadzona została przede wszystkim w ruinach majańskich, a także w gęstej dżungli. Opowieść obraca się wokół apokaliptycznej przepowiedni Majów i związanych z nią artefaktów. Mechanika z kolei stanowi kwintesencję tego, co znamy z poprzednich odsłon, wzbogaconą o nowe elementy.

Lara ponownie będzie przemierzać liczne grobowce i rozwiązywać jeszcze bardziej dające do myślenia łamigłówki. Pojawią się elementy związane z przetrwaniem, tym razem wzbogacone o możliwość nakładania kamuflażu i jeszcze skuteczniejszego eliminowania wrogów z zaskoczenia. W Shadow of the Tomb Raider zachowano oznaczenia pomagające w eksploracji, jednak ich mniejsza widoczność wymusza bardziej uważną obserwację otoczenia.